Proteinpudding


Vem har sagt att gott måste vara onyttigt? Finns så mycket gott som du kan göra på nyttiga sätt. Jag väljer hellre  en fruktsallad framför en godispåse, proteinpudding framför köpt chokladpudding, kvarg toppat med frukt framför en skål fil med müsli på. Vill man välja bort de "sämre" produkterna går det. Jag lovar dig! 

Ikväll så gjorde jag chokladpudding till efterrätt till mig och Henke. Var skeptisk till om han skulle tycka att det men fick kommentaren "det här var ju riktigt gott" så gissar att han tyckte det!. Hur gjorde jag då? Jo, blandade proteinpulver med mjölk så att det blev en krämig konsistens. Blandade sedan i hallon och lite vaniljsocker. Toppade med mer hallon och mangobitar. In i kylskåpet någon minut och sedan njut! Var riktigt gott. Mycket godare än köpt chokladpudding som mest smakar socker. Hur skönt är det inte att kunna njuta av något riktigt gott men ändå få i sig lite extra protein? Stillat sötsuget men nyttigt för kroppen, winwin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback