En dans på rosor

 
Idag är en sån dag jag skulle kunna dansa på molnen eller springa en mil utan att blinka. I bilen påväg in till stan för marklyft och armar så insåg jag en sak. En sak som gjorde mig fruktanssvärt glad. Jag har hela tiden gått med inställningen att henke kommer hem om 2,5 vecka. Men när jag väl började tänka efter så insåg jag att det är bara 1,5 vecka innan han kommer hem. Jag tror detta bidrog en hel del til mitt pass idag. Viljestyrka och fruktansvärt bra motivation. 
 
Började med marklyft. Eftersom  jag har kört det väldigt fåtal gånger så har jag till en början satt målet att jag ska lyfta min egna vikt. Idag var det inte långt ifrån. ca 2 kilo ifrån om jag ska vara exakt.Hade klarat målet, men valde att vänta på grund av att jag vill lyfta mer än min vikt. Jag ska klara målet med kilon till godo! Alltså har jag två mål i ett mål, haha. 
 
Fortsatte att träna lite armar. Ökade i varenda övning jag körde. - Så jäkla gött. Det är dagar som dessa som jag vet varför jag fortsätter att träna. Endorfinerna efter ett träningspass är oslagbara. Känslan av att inse att man blir starkare och orkar mer än gången innan. - Det är dagar som dessa jag vet varför jag vill jobba inom hälsa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback