Sätt upp mål, de ger dig motivation

 
Vill hela tiden blogga men när jag inte kan blogga från telefonen så blir det inte lika lätt. Sitter inte så mycket vid datorn och därför blir det jobbigt att starta den bara för att blogga, haha. Latast.se. 
 
Men bilden ovan visar en del av mina framsteg inom träningen. Jag har kommit en bra bit på min resa. Jag älskar att kunna pricka av mål som jag har satt upp, att utmana mig själv. Men framför allt att tävla mot mig själv och sen inse att jag blir starkare.
 
Henke är också en person som jag gillar att tävla mot. För jag vet att jag nog aldrig kommer bli lika stark som honom (för han kommer också bli starkare). Men det är en riktig morot framför nästa att försöka slå honom i en övning. Om jag då inte ligger så långt efter i en övning så blir jag fruktansvärt motiverad. 
 
Något annat som kan ge en mycket motivation är som jag sa innan att pricka av mål. Jag har haft som mål väldigt länge att kunna göra en armhävning på tå. För tro det eller ej så har jag inte kunnat det tidigare. För jag har varit så fruktansvärt svag i min brösmuskler och axlar. Men förra veckan så fick jag för mig att testa om jag kunde, och jag klarade det. Leendet då var nog oslagbart. Så nu ska jag sätta upp nya mål att jobba mot! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback