Ett nytt liv


Så jäkla sant! Det enda jag ångrar med min träning är att jag inte startade tidigare. Alla år jag suttit på soffan och varit uttråkad och deprimerad. Samma är det idag, sätter jag mig på soffan och gör ingenting en hel kväll så blir jag deprimerad och kan börja gråta av ingenting. Åker jag och tränar istället så kommer jag alltid hem med ett leende och mår bra. Så vad väljer jag? Jo träningen såklart! 

Självklart önskar jag att dygnet hade fler timmar ibland. Jag behöver min sömn för att orka med samtidigt som jag behöver min träning. Så vardagssysslor så som dammsuga och städa hamnar ganska långt ner på min priolista, tyvärr. 

Min dag ser ungefär ut såhär: jobbar, tränar, kommer hem oftast tidigast 19.30, lagar mat eller värmer matlåda, duschar och lägger mig vid 21.30-22.00. Så jag är hemma vaken tid Max ca 2-3 timmar. Att då äta och duscha under den tiden tar upp mestadels av tiden. Men det stör mig oftast inte. När jag bor själv så gör det ingenting om det ligger en klädhög på golvet. För det drabbar bara mig. 

Jag betalar massor av pengar varje månad bara för att få göra det jag älskar, att träna. Jag kan åka ca 4-5 min extra varje dag bara för att komma in till stan och träna. Men jag mår bra av det. Så tid och pengar ska inte stoppa mig! 

Så alla som sitter hemma i soffan men vill träna, testa en månad med att bryr den vanan så kommer ni känna er som en helt ny person! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback